رشد قابل‌ توجه سیستم عامل ویندوزفون در اروپا


موسسه تحقیقاتی Kantar بررسی‌های خود را در رابطه با سیستم‌عامل‌های تلفن‌همراه در سال 2015 به پایان رسانید. طبق این بررسی‌ها، مایکروسافت عملکرد خوبی در اروپا داشته‌ است. به‌ طور کلی ویندوزفون توانسته رشد 1.8 درصدی را در بازارهای اروپا کسب کند این مقدار شاید زیاد قابل‌توجه نباشد، اما باید در نظر گرفت که رشد IOS اپل نیز به همین میزان بوده است، همین امر سبب شده که رشد ویندوزفون حائز اهمیت باشد.
این آمار نشان می‌دهد که افزایش کاربران تلفن‌های ویندوزفونی ازمیان اندرویدی‌ها بوده‌ است، زیرا اندروید در بازارهای مشترک با 3.1 درصد کاهش رو به رو بوده‌! همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، این آمار مربوط به رشد ویندوزفون در اروپا است. به عنوان مثال، در فرانسه ویندوز فون 5.8 درصد گسترش داشته است در حالی که رقبای دیگر نسبت به مدت مشابه درسال گذشته به طور قابل‌ توجهی باکاهش سهم بازا، مواجه‌ شده‌اند.


حتی در بازار گسترده چین نوسانات زیادی وجود دارد. با توجه به Kantar اندروید 8 درصد کاهش داشته‌ است و در مقابل، سیستم عامل iOS افزایش 9.2 درصدی را تجربه کرده‌ است که این روند تقریبا مشابه با استرالیا است. در ژاپن نتایج، بر خلاف با این کشور هاست بطوری که اندروید 10.2 درصد افزایش داشته و سیستم‌عامل اپل 12.5 درصد با کاهش رو به رو شده!

جالب است بدانید که افزایش استفاده از ویندوزفون فقط محدود به اروپا است. در حالیکه این سیستم عامل دربازارهای آمریکایی با کاهش سهم خود مواجه بوده‌ است. Kantar در رابطه با این موضوع می‌گوید:

اگر کمی عمیق‌ترنگاه کنیم، متوجه می‌شویم که مایکروسافت برای فروش گوشی‌های ویندوزفونی خود یعنی سری لومیا در آمریکا پیشنهادات خوبی داشته‌ است فروش این گوشی‌ها 20 درصد به صورت پیش‌ پرداخت و 51 درصد به صورت اقساطی بوده‌ است. البته مایکروسافت به کاربران ویندوز 10 این امکان را داده که براحتی برنامه‌های اندرویدی‌شان را درویندوز اجراکنند و این ویژگی ویندوز را محبوب‌تر خواهدکرد.

در واقع نکته حائز اهمیت این است که مایکروسافت به تازگی اعلام کرد که تاکتیک جدیدی را برای انتقال آسان‌تر برنامه‌های اندروید و IOS به ویندوز در اختیار کاربران قرار داده‌ است و قطعا این ویژگی سبب محبوبیت بیشتر ویندوزفون در آینده خواهد شد. مایکروسافت همچنین نشان داد که در سال 2015 حدود 8.6 میلیون دستگاه ویندوزفون فروخته‌ است که افزایش 18 درصدی نسبت به دوره‌ زمانی مشابه در سال پیش را تجربه کرده‌ است. با این حال، این کمپانی در سه ماهه‌ اول سال با ضرر مواجه بوده که نشان می‌دهد هنوز جای زیادی برای پیشرفت وجود دارد.
البته بخاطر داشته باشید با اینکه نتایج Kantar کاملا دقیق است اما نمی‌توان به طور قطع نتیجه گرفت که این محبوبیت و موفقیت در بازارهای جهانی همین روند را در پیش بگیرد.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *