15 روش ساده که برای شاد ماندن در کارتان می‌توانید انجام دهید

کلید دستیابی به شادی در کارتان خیلی سخت نیست و نیازی نیست که کارهای خیلی بزرگی انجام دهید بلکه کافیست به جزئیات توجه داشته باشید.
برای مثال استفاده از یک میز کار مناسب و یا خوردن یک میان وعده خوش‌مزه بسیار دل‌چسب است و این چیزهای کوچک تا حد زیادی می‌توانند روزهای شما را بانشاط‌ و شاداب‌تر کنند. این کارها برای افرادی که نمی‌خواهند همه‌ روزهای هفته‌شان به‌کسالت و یکنواختی بگذرد بسیار مناسب است. در این مقاله 15 ترفند برای اینکه روزهای شادی را داشته باشید، مرور می‌کنیم.

1. فضای کار خود را تزئین کنید

شما شخص منحصر به‌فردی هستید، پس چرا نباید میز کارتان را به صورت منحصر به فرد و زیبا تزئین نکنید؟! باید دفتر کارتان را مکانی دلنشین برای انجام کارتان قرار دهید، می‌توانید چند قاب عکس در دفترتان قرار دهید، یک جا مدادی تزئینی بسیار زیبا داشته باشید و در کنار این‌ها یک کاکتوس روی میز کارتان قرار دهید.

2. پیاده‌روی کنید

در طول روز با دریافت هوای تازه سبب افزایش جریان خون در مغزتان شوید و سعی کنید در طول روز پیاده‌روی سریع داشته باشید. اگر هم وقت زیادی ندارید لااقل ده دقیقه این کار را انجام دهید.
3. به اندازه کافی آب بنوشید

کلینیک مایو توصیه می‌کند که در روز بین دو تا سه لیتر آب بنوشید زیرا H2O سبب کاهش کسلی و خستگی‌تان می‌شود و همواره سعی کنید از مواد غذایی مرطوب استفاده کنید.

4. به خودتان انرژی مثبت بدهید

تحسین و تمجید از خودتان سبب می‌شود تا احساس خوبی داشته باشید، پس به خودتان اعتماد به نفس دهید که با این کار انرژی مثبت موجود در محیط اطرافتان نیز به شما منتقل می‌شود. حتی می‌توانید جمله‌ای مثبت بر روی کاغذ بنویسید و آن را در جایی که جلو چشمتان باشد، قرار دهید.

5. گلدانی در کنارتان قرار دهید

5

وجود گیاهان در اطراف‌تان سبب ایجاد یک محیط سالمی می‌شود که می‌تواند سبب افزایش انرژش شما گردد. برای مثال می‌توانید کاکتوس را انتخاب کنید. یا از یک آلوئه‌ورا استفاده کنید که دارای خاصیت‌های سودمندی همچون تسکین آفتاب سوختگی نیز هست.
6. با خودتان حرف بزنید

شاید فکر کنید حرف زدن با خودتان در آینه یک حرکت احمقانه است در صورتی که این کار می‌تواند زندگی روزانه شما را بهبود دهد. به گزارش انجمن روانشناسی بریتانیا، توجه و ارزش گذاشتن به خود یک تقویت کننده موثر شادی است. با این کار مغز شما همانند یک کودک تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تشویق می‌شود.

7. از لوازم خانگی استفاده نمایید

از لیوان و بشقاب واقعی برای خوردن و آشامیدن استفاده کنید و استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف را کاهش دهید. با این کار در فضای کاری نیز احساس آرامش و راحتی بیشتری خواهید داشت.

8. به عکس‌های خنده‌دار نگاه کنید

به عکس یا هر چیزی که باعث می‌شود بخندید نگاه کنید. باید بدانید که خنیدن نه تنها باعث تقویت روحیه می‌شود بلکه قلب، ریه‌ها و عضلات شما را تحریک می‌کند و سبب افزایش میزان اندروفین آزادی در مغز خواهد شد.

9. بر روی صندلی چرخان خود بچرخید

این کار بسیار سرگرم کننده است!

10. به دیگران کمک کنید

با توجه به وبلاگ سلامت هاروارد، کمک داوطلبانه هم برای سلامتی روانی و هم جسمانی بسیار سودمند است. کمک به دیگران کمک می‌کند تا شما احساس کنید در ارتباط با دیگران هستید و انسانی مفید هستید و همچنین کمک داوطلبانه سبب پایین آوردن فشار خون بالا نیز خواهد شد.

11. از اسانس‌های ضروری استفاده کنید

نه‌تنها این اسانس‌ها بوی بسیار مطبوعی دارند بلکه هر اسانس دارای عملکرد منحصر به فردی نیز هست، برای مثال نعنا به هضم غذا کمک می‌کند و یا بابونه، تسکین دهنده اعصاب هست. این اسانس‌ها در بسته‌های کوچکی بسته بندی می‌شوند که می‌توانید از این بسته‌ها بر روی میز کارتان استفاده نمایید.

12. اهداف کوچک برای خودتان تعیین کنید

در هنگام صبح که شروع به کار می‌کنید یک لیست کوتاه از مهم‌ترین وظایف‌تان را آماده کنید و پروژه‌های بزرگتان را به کارهای کوچک‌تر تقسیم کنید تا کارهایتان زیاد دلهره‌آور نباشند.

13. یک میان وعده خوشمزه بخورید

کمی از کار دست بکشید و با خوردن یک میان‌وعده لذیذ که از خانه آوردید انرژی مضاعفی بگیرید. می‌توانید سیب با مغز بادام و یا دانه انار و … از منزل بیاورید و نوش جان کنید.

14. لحظه‌ای استراحت کنید

حتما تا به حال اتفاق افتاده که در هنگام صبح فکرتان درگیر مسائلی شود که شب پیش برای‌تان اتفاق افتاده است. اگر حس کردید که ذهن‌تان از کارتان منحرف شده بهتر است اندکی استراحت کنید، تمرکز کنید تا بتوانید فکرتان را طبقه‌بندی نمایید.

15. در جایی دیگر کار کنید

اگر، با وجود تلاش بسیار نتوانستید به سادگی از کار کردنتان خوشحال شوید، بهتر است محل کار خود را تغییر دهید. شاید در نظر بی‌فایده باشد ولی در بیشتر مواقع جابجایی بسیار مفید است و سبب می‌شود خلق و خوی شما واقعا بهتر شود.

منبع نوشته:mashable

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *