مدیرعامل سامسونگ: اگر در برابر تغییرات مقاومت کنیم، زنده نخواهیم ماند!

به نظر می‌رسد در طی چند سال گذشته سامسونگ نیز دریافته که با تغییرات و مشکلاتی روبه‌رو شده است. به علت عملکرد و سود پایین این شرکت در سال 2014، سامسونگ پرچمداران خود یعنی گلکسی اس 6 و اس 6 اج را به گونه‌ای متفاوت و همراه با طراحی جالبی وارد بازار کرد. این کمپانی در سه ماهه اخیر کاملا موفق بوده است، با این حال با مسائل اساسی مربوط به تلفن‌همراه درگیر هستند و آن این است که تا چه زمان می‌توانند سود بدست آورند.
امروز، نایب رئیس سامسونگ Oh-hyun نشان داد که این شرکت به دلیل رشد آهسته در گوشی‌های هوشمند، تلویزیون و سایر واحدهای کسب و کار کلیدی به برخی از بازنگری‌های اساسی نیاز دارد. او به طور خاص گفت:

گوشی‌های هوشمند، تلویزیون و سایر محصولات کلیدی IT با رشد آهسته‌ای همراهبوده و همچنین رقبای ما در حال تغییر زنجیره‌های ارزش و معرفی فناوری‌ها و مدل‌های جدید کسب و کار هستند.

Oh-hyun سپس افزود:

به منظور غلبه بر بحران کنونی، ما نیاز به یک انتقال فوق‌العاده داریم. اگر در برابر تغییرات مقاومت کنیم پس زنده نخواهیم ماند. در عصر جدید ما باید یک رهبر با شروع جدید باشیم. از توسعه محصول تا فرهنگ سازمانی باید همه چیز را از نو بسازیم. سامسونگ پیش از این نیز بحران‌ها را به یک فرصت جدید کسب و کار تبدیل کرده است. باید فصلی جدید در تاریخ سامسونگ آغاز کنیم و با شور و شوق از چالش‌های پیش‌رو بگذریم.

اوه‌هیون یکی از سه مدیر اصلی کمپانی سامسونگ است و احتمال می‌رود در ماه دسامبر تغییراتی در مدیریت شرکت ایجاد شود.

وضعیت سامسونگ
وضعیت کنونی سامسونگ جای بحث دارد و اکنون اظهارات مدیر این کمپانی نشان می‌دهد که سامسونگ خود نیز از چالش‌ها و بحران‌های پیش روی خود آگاه است. مدت‌ها سامسونگ به عنوان یک برنده در بازار دستگاه‌های اندرویدی ایفای نقش می‌کرد که بخشی از آن به علت تکنولوژی بالا و تسلط بر بازاریابی بود. از طرفی ظهور تولیدکنندگان چینی یک تهدید عمده برای سامسونگ به شمار می‌آیند که سبب شده‌اند تا سود و فروش محصولات این غول کره‌ای کاهش یابد. حتی برنامه سامسونگ برای انتشار یک دستگاه هوشمند با قابلیت خمیدگی در سال 2016 با این رقابت شدید کافی نیست.

در واقع سامسونگ باید از سونی عبرت بگیرد و متوجه شود که مشکلات مرتبط با تغییرات بازار و آفات مالی که می‌تواند به علت عدم آمادگی باشد، چگونه است. سونی یکی از بهترین‌ها در بازار جهانی فناوری اطلاعات بود که اکنون خط تولید پرافتخار VAIO را واگذار کرد و تجارت خود را به تلویزیون و دستگاه‌های صوتی و تصویری تغییر داد، در حال حاضر نیز به تجارت سنسور تصویربرداری روی آورده است.

با توجه به اینکه چهل و ششمین سالگرد سامسونگ در 1 نوامبر بود، شرکت واکنش‌ها و تغییرات مدل کسب و کار را به اندازه کافی در اطراف خود مشاهده کرده است. در نهایت سوال این است که چه تغییراتی نیاز است و چگونه باید آنها را پیاده‌سازی کرد؟! قطع تجارت در این حوزه و یا سرمایه‌گذاری بیشتر! اما اگر ادامه کار تاثیری در پیشرفت شرکت نداشته باشد، درنهایت این کمپانی با ضربه سخت‌تری مواجه خواهد شد.

منبع نوشته:androidauthority

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *